כמה דרכים לעבור את החורף בשלום

לא מעט אנשים נוטים לחלות בעונת החורף בדרך כלל הילדים והקשישים יש להם רגישות יתר למחלות ועלולים לחלות בעונת החורף בשפעת בצינון דלקת גרון ובדלקות בריאות ועוד. לכן כדי להימנע ממחלות חורף רצוי שהקשישים יקפידו על מעקב רפואי באופן שוטף. מאד חשוב לקבל חיסון נגד מחלות שונות שהם עלולים ללקות בהם כמו שפעת ודלקת ריאות. על הילדים חשוב לשמור על היגיינה באופן קבוע ושההורים יקפידו תמיד על שטיפת הידיים במים ובסבון כאשר מטפלים ונוגעים בהם. סיבה נוספת, יכולה להיות שהילד נדבק מאחד ההורים, שהיה חולה. אפשר לייחס את זה גם למחלות של גיל הגן.

 דרכים שונות להגנה על הגוף ממחלות

קיימות כמה דרכים לעבור את החורף בשלום ובלי לחלות. אחת הדרכים החשובות שנוגעת לקשישים היא ללבוש בגדים חמים, בעיקר כאשר הם יוצאים החוצה אל הקור. חשוב לקבל חיסון נגד שפעת לפני עונת החורף וחיסון נגד דלקת ריאות בכל חמש שנים. כל שנה מגלים על התחזקות ושינוי של הגורם האחראי על מחלת השפעת. ניתן להעשיר את הגוף ב – ויטמין C בעזרת מאכלים המכילים ויטמין C כמו ירקות ופירות כגון פלפל אדום, ברוקולי, תותים, ופירות הדר שונים. רצוי גם לאכול פחמימות ודגנים מלאים כדי לחזק את המערכת החיסונית. חשוב להקפיד לשהות בחדרים מחוממים בטמפרטורה שנעה בין 24-20 מעלות אמצעי החימום הבטיחותיים ביותר עבור קשישים וילדים הם מזגן ורדיאטור.

יש אנשים הסובלים בעונת החורף מדכדוך חורף אשר גורם להם לתיאבון מוגבר או לחוסר תיאבון יש הסובלים מכך גם בקשיים בריכוז מרגשות אשם מאיבוד עניין והנאה מפעילויות רגילות ומירידה בחשק מיני, והם סובלים גם מחרדה, עצבות ומתחושת ריקנות. כדי להימנע מתחושות אלה רצוי לאכול ירקות טריים המתובלים בשמן חמניות, בשמן נבטי תירס או בשמן זרעי פשתן, כבד, ביצים ודגים, חיטה מלאה ושמרי בירה.

כיצד להיערך לחורף ברפואה המשלימה

אנשים המעוניינים לחזק את הגוף ואת המערכת החיסונית שלהם נגד מחלות החורף – שפעת, הצטננות, דלקת גרון ושיעול, יכולים בעזרת תזונה נכונה להתאים את הגוף לעונת החורף. צעד ראשון הוא הקפדה על תזונה בריאה ולצרוך ירקות כתומים וירקות שורש. המזון צריך להיות חם כדי שיעניק חום לגוף ולא ידלל את מאגר האנרגיה – הצ'י.

אפשר להפיק חימום משימוש בתבלינים מחממים כמו קינמון, ג'ינג'ר וחריף. גם פעילות גופנית סדירה עשויה להמריץ את מחזור הדם והחיונית לשמירה על הבריאות. מעבר לצריכת מזונות העשירים ויטמין C כדאי גם לשקול נטילת תוספי תזונה המתאימים לחיזוק מערכת החיסונית. עודף ויטמין C מפריע למאזן החומצי בסיסי של הכליות ולכן חשוב לא להפריז בצריכתו. רצוי להתייעץ בנטורופת שיתאים את המנה לצורכי הגוף.

ניתן לשפר את יעילות מערכת החיסון נגד וירוסים על ידי שימוש בטבליות אבץ למציצה. האבץ מחזק את המערכת החיסונית ובעל פעילות אנטי ויראלית ישירה.

מאמר בשיתוף אתר https://parentszone.co.il/

שתפו:

מאמרים אחרונים