מה חשוב לדעת לפני ששוכרים שירות סיעודי

מטופל סיעודי מוגדר כאשר מצב בריאותו ותפקודו ירודים בשל מחלה כרונית, מליקוי קבוע מנטלי או גופני הדורש מעקב רפואי קבוע. לכן, בני המשפחה מחפשים שירות סיעודי, במסגרתו מקבלים מטפל/ת.

שירות סיעודי הוא מגוון שירותים וטיפולים בריאותיים הניתנים לכל אדם הזקוק לעזרה ואין בכוחו לפעול באופן עצמאי. הטיפול הסיעודי מתמקד בין השאר בתחומים האישיים האלמנטריים כמו מקלחת, ניקיון צרכים, אכילה, קניות, כביסה, לבוש, ועוד פעילויות אשר קשורות בשגרת החיים היום יומיים.

שירותי סיעוד במסגרת הביטוח הלאומי

מדינת ישראל מעניקה שירות סיעודי לאנשים המוכרים כסיעודיים מבחינה בריאותית ותפקודית. אך כדי לקבל סיוע סיעודי יש לבדוק מה הטיפול המתאים, כדי לקבל את כל המגיע במסגרת שירותי הבריאות והביטוח הלאומי.

קיימים גם שירותי טרום סיעוד הניתנים למטופלים אשר גמלת הסיעוד שלהם לא הסתיימה אך הם זקוקים באופן דחוף לשירות סיעודי. שירותים אלה ניתנים על ידי חברות הסיעוד באזור המגורים של המטופל החתומות על הסכם לאספקת שירותי סיעוד עם הביטוח הלאומי. מטופל המגיש תביעה לגמלת סיעוד זכאי לשירותי טרום סיעוד, בהיקף של שש שעות שבועיות. לפני קבלת גמלת סיעוד צריך המטופל לעבור בדיקה של רופא גריאטרי הבוחן כמה תפקודים בסיסיים שלו כמו לבוש ואכילה ובהתאם לכך תתקבל החלטה אם המטופל זכאי לשירות סיעודי.

מי נותן שירות סיעודי?

כדי לקבל הכשרה כאח או אחות סיעודית יש להשלים לימודי סיעוד במוסד אקדמי אשר כוללים התנסות מעשית לצד לימודים אקדמיים ואחר מכן יש לעבור בחינת הסמכה של משרד הבריאות. האחים והאחיות מופנים לעבודה בבתי חולים ובמרפאות השונות. קיימים מטפלים סיעודיים שאינם אחים הם מכונים מטפל אישי, עובד זר או עובד ישראלי, עובדים אלה צמודים למטופל בביתו לכמה שעות או לכל היממה על פי המקרה.

מה חשוב לדעת לפני ששוכרים שירותי סיעוד?

כאשר מעוניינים לשכור מטפלת סיעודית יש לבחון את האופי שלה האם היא סבלנית כדי שיהיה לה מספיק סבלנות למטופל הסיעודי. הם היא אכפתית ותיתן את הטיפול הטוב ביותר עבור האדם שזקוק לעזרה כיוון שהוא חסר ישע. כמו כן חשוב שתהיה ביניהם תקשורת טובה באמצעות שפת דיבור זהה.

מעוניינים בעובד זר

התהליך בהעסקת עובד סיעודי זר הוא ראשית לפנות למשרד הפנים ליחידת הסמך לעובדים זרים כדי לקבל היתר להעסקת עובד זר. לאחר קבלת ההיתר יש לפנות ללשכת השמה בעלת היתר לעסוק בהשמת עובדים זרים. לבקש ממנה עובד אשר מתאים לצרכים הספציפיים של המטופל הסיעודי. לבסוף יש לקבל ממשרד הפנים אשרה לעובד זר לצורך שהייה בישראל ועבודה עצל המעסיק.

בהליך בחירת העובד יש לפנות לכמה תאגידים כדי לקבל מהם המלצות על מועמדים. העובדים מקבלים שכר על פי החוק שנחקק במיוחד עבורם, הם מקבלים שכר המבוסס על כספי ביטוח לאומי ואת היתרה משלמים לעובד הזר בני המשפחה.

לדברים נוספים כנסו http://tactical.co.il/

שתפו:

מאמרים אחרונים