מזכירה רפואית – מה זה בכלל ומה השכר

מזכירות רפואית הוא מקצוע מרתק שמתאים לכל מי שיש לה גישה לנושאים רפואיים מתוך אהבת התחום. מקצוע זה משלב מצד אחד את הצורך בניהול משרד בקליניקה או מחלקה בבית חולים ולכן יש צורך בכישורים ניהוליים וידע במזכירות ומצד שני חשוב שיהיה ידע בתחומי רפואה שונים כדי שאפשר יהיה לנהל את כל מה שקורה במרפאה. במאמר זה יוסבר על מזכירה רפואית – שכר, תנאים ומבנה הקורס

לימודי מזכירות רפואית

לימודי מזכירות רפואית נמשכים בין שנה לשנה וחצי ונערכים במכללות שונות ברחבי ישראל. כדי ללמוד תחום זה יש להיות בעלי 12 או 11 שנות לימוד בהתאם לתנאי הקבלה של כל מכללה.

מזכירה רפואית שכר

תחומי לימוד בקורס זה

בקורס זה נלמדים מקצועות רבים הן מתחומי המזכירות והן מתחומי הרפואה. לאור זאת בתום הלימודים כל בוגרת יכולה לעסוק בעבודה זו במקומות העבודה השונים ויהיה לה ידע רב בנושאים שונים ככל האפשר הקשורים לתחום הרפואה.

נושאים רפואיים:

  • המבנה האנטומי של גוף האדם על כל רבדיו. המרצים מלמדים את הסטודנטיות במהלך הקורס על כל האיברים הפנימיים והחיצוניים. מדובר בלימודים מעמיקים ביותר כדי שכל מי שתעסוק בתחום יהיה לה את המידע הבסיסי בכל מה שקשור בכך.
  • אילו תרופות קיימות בשוק, מהי הפעילות של כל אחת מהן, מתי אפשר לתת תרופות, השילוב בין תרופות שונות לחיוב ולשלילה, סכנה במינון גבוה של תרופות, הוראות לגבי אופן הכנת התרופות השונות כמו לדוגמה אנטיביוטיקה.
  • מכשור רפואי בתחומי הרפואה השונים, מה תפקידו של כל מכשיר, למה הוא משמש ומתי, מה ההבדלים בין סוגי המכשירים ומתי מבצעים בדיקות שונות באמצעותם. כמו לדוגמה מכשירי סיטי, רנטגן MRI ועוד.
  • טיפולים ייחודים לסיוע במחלות שונות כמו לדוגמה דיאליזה לחולי כליות, טיפולים כימותרפיים והקרנות לחולי סרטן ועוד.
  • הבנה לגבי הפעילות של המעבדות הרפואיות והמכונים השונים. אילו בדיקות מתבצעות בהם כמו סוגי בדיקות דם, בדיקות שתן, בדיקות ספציפיות לבדיקת הימצאותן של מחלות שונות ועוד.
  • הכרת כל בעלי התפקידים בתחום הרפואה, מחלקות מקצועיות בבתי חולים, מרפאות חוץ, חדר מיון, קליניקות פרטיות, מרפאות שיניים, חניכיים ועוד.
  • סודיות ואתיקה מקצועית, על מה מדברים עם הלקוחות ועל מה חל איסור. חיסיון על מידע רפואי ועוד.
  • הבנת הכפיפות המקצועית לבעלי התפקידים השונים במקום העבודה, אילו אנשי מקצוע פעילים בכל מקום ומהי ההירארכיה הרפואית.

נושאים ניהוליים:

  • יישומי מחשב כמו word , אקסל, פאוור פוינט ותוכנות ייעודיות המשמשות את תחום הרפואה.
  • ניהול המשרד על כל המשימות הקשורות בכך, ניהול הקשר בין הצוות הרפואי ללקוחות, תקשורת בין אישית נאותה, ניהול שיחות עם לקוחות כדי לתהות על הבעיה, חשבונאות ועוד.

מזכירות רפואית הוא מקצוע מסקרן מאד ולכן נשים רבות בוחרות לעסוק בו. אחריות רבה מוטלת על כתפיה של המזכירה הרפואית והיא מנווטת את כל הפעילות בכל מוסד רפואי, כדי שההתנהלות תתבצע באופן מקצועי ביותר תוך הקפדה על כל הכללים שנלמדו בקורס.

מזכירה רפואית שכר

בטרם מתחילים את הלימודים יש לבדוק מהם התנאים בשוק ומהו השכר המקובל למזכירה רפואית בתחילת הדרך.

המאמר נכתב באדיבות פורטל הלימודים https://2learn.org.il/

שתפו:

מאמרים אחרונים