ניקוי רעלים – מיתוס או אמת

כולנו מכניסים לגופנו הרבה מאוד רעלים במשך ימי חיינו, חומרים וכימיקלים שיש במזון, בשתייה, בחומרי קוסמטיקה ואפילו באוויר שאנחנו נושמים בעיקר במקומות עם זיהום אוויר כמו כבישים, תחנות רכבת ותחנות דלק. האם יש דרך להתנקות מרעלים אלו או לפחות להפחיתם? שיטת ניקוי רעלים ידועה כשיטה שעוזרת לנו לחיות בריא.

מהו ניקוי רעלים ?

הרעלים מצטברים בגוף ועלולים לגרום לאורך השנים להתפתחות מחלות שונות. לגוף יש תהליכים טבעיים בהם הוא מתנקה מהרעלים ומוציא פסולת מעצמו, על ידי מערכת הנשימה, עיכול תקין וחילוף חומרים סדיר. ניקוי רעלים הוא שם כולל לתהליכים יזומים על ידי האדם לריקון הגוף מהרעלים שהצטברו בו. באופן כללי כל השיטות האלו מפחיתות צריכת מזונות וקלוריות ומדרבנות הוצאת רעלים מהגוף.

שיטות ניקוי רעלים

במהלך השנים התפתחו שיטות רבות לניקוי רעלים, חלקן קצרות מועד כגון סוף שבוע של צום מיצים, לעיתים בשילוב חוקנים, וחלקן לטווח ארוך כגון שינוי תזונה קיצוני ולאורך זמן. הפחתת מזון תעשייתי ומעובד היא הבסיס לשינוי התזונה. שימוש נפוץ הוא במיצי ירקות שמכילים הרבה מאוד ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, קלים לעיכול וזמינים ומשאירים אנרגיה בגוף. מאחר שקשה לדעת לבד מה נכון לעשות, ישנן הרבה סדנאות מרוכזות של כמה ימים המנחות מה לאכול ולשתות ומתי ומספקות גם את כל הנדרש.

לחיות בריא

יתרונות של התהליך

לביצוע תהליך ניקוי רעלים יש יתרונות של שחרור הגוף מחומרים שמזיקים לו, תחושת ניקיון גופני ונפשי, מניעת מחלות עתידיות ועצירת התדרדרות מחלות קיימות. ניתן על ידי משמעת עצמית גבוהה אפילו לבצע תהליך כזה באופן עצמאי לאחר קבלת הנחייה מתזונאית שמתאימה אותו ספציפית למצבכם הבריאותי, לשלב אותו נכון באורח חיים בריא ולהכניס לגוף הרבה פחות רעלים באופן מודע. כדאי לשלב עם פעילות גופנית המתאימה לכם אישית.

סכנות התהליך

אם מבצעים תהליך ניקוי רעלים ללא בקרה של תזונאית, או מתפתים להבטחות שמתפרסמות חדשות לבקרים להרזיה בעקבות התהליך, עלולים לשלם מחירים פיזיים כגון הגעה לתת תזונה ולמצבי קיצון גופניים. תהליך מהיר מדי עלול לגרום גם לכאבי ראש, סחרחורות ואפילו לקריסת הכבד. צריך לזכור שהגוף זקוק לחומרים מסוימים כדי לתפקד, ומניעת מזונות רבים מהצריכה היומית, עלולה לגרוע במקביל לרעלים גם ויטמינים ואנרגיה הכרחית לתפקוד ולכן עלולים להגיע למצבי קריסה. אם מבצעים סדנה מרוכזת, קיים חשש שלאחריה חוזרים מהר לשגרה ולפיתויים ואז שוב מכניסים לגוף רעלים באופן קבוע.

מה אומר המחקר

עדיין אין הוכחות חד משמעיות ממחקרים על בני אדם לגבי השפעה של שיטות ניקוי רעלים על בריאות לטווח ארוך. ישנם מקרים רבים שבהם אנשים שמקפידים על ניקוי רעלים מבוקר ואורח חיים בריא חיים שנים רבות, ולצד זה, מקרים רבים של אנשים שהניקוי לא האריך את חייהם או לא סיפק להם איכות חיים טובה יותר, וכך ההשפעה היא גם אישית מאוד ותלויה בהרבה מאוד משתנים.

למאמרים נוספים בתחום הלייף סטייל https://liveit.co.il/

שתפו:

מאמרים אחרונים