פציעות נפוצות בגן ולמה לשים לב

אין משהו שחשוב לנו בחיים יותר מאשר חיי ילדינו. בתחילת חייהם הם צמודים אלינו ואז אנחנו יכולים להשגיח עליהם מקרוב מאוד. עם השנים הם גדלים ונכנסים למסגרות חינוך כמו גן וצהרון. במסגרות אלו, וגם בגן שעשועים, ישנם הרבה מאוד ילדים, מתקנים ופעילויות, וככל שהילד שלנו פעיל ומתרוצץ, עולה גם הסיכון לפציעות. כדאי לדעת מהן הפציעות הנפוצות בגנים ולמה לשים לב.

חבלה בשל נפילה

פעוטות עדיין לא מספיק יציבים ועלולים ליפול בגלל חוסר שיווי משקל. גם ילדים בוגרים יותר בגילאי גן, שכבר יציבים יותר, יכולים ליפול תוך כדי משחק. חשוב לשים לב לשרוכי הנעליים שקשורים היטב אחרת אפשר לדרוך עליהם וליפול. יש לוודא שאין באזור המשחקים מכשולים מיותרים על הרצפה כמו אופניים, תיקים, צעצועים וחפצים אחרים. צפיפות היא גורם נוסף שעדיף למנוע. כשצפוף מאוד, הילדים יכולים להידחף לא בכוונה, ליפול ולהיפגע. עדיף לחכות בתור מסודר בגן ציבורי או לקבוע כללים לכמה ילדים נמצאים ליד שאותו מתקן בגן. ילד יכול להיפגע תוך כדי נפילה ממתקן אם לא השתמש בו בצורה נכונה ובטיחותית, וילד אחר עלול להיפגע מהילד שנפל.

חתכים וזיהום

אם יש מתקנים שאינם מתוחזקים בצורה איכותית, יכולות להיות פינות שבורות או חשופות. ילד שנתקל בפינה כזו עלול להיחתך. חתכים שאינם מטופלים כמו שצריך יכולים לגרום לזיהום ואף חמור מכך. לכן כדאי לשים לב לחתכים כאלו, לחטא אותם מיידית בחומר מתאים ולשים עליהם פלסטר כדי שאזור החתך יישאר סטרילי ולא ייכנס אליו לכלוך. על מתקן שבור חשוב מאוד לדווח לגורם האחראי על הגן כדי שיסגרו את השימוש בו עד לטיפול תחזוקה ותיקון מתאים.

פציעות נפוצות בגן
פציעות נפוצות בגן

כוויות

במזג האוויר בישראל, ימי הקיץ חמים מאוד. מתקנים ומשחקים ישנים שנמצאים בשטח פתוח כמו חצר או גן שעשועים, מתחממים לרמה גבוהה מאוד, בעיקר אם הם עשויים מחומרים מתכתיים או מפלסטיק. מגע בכלי משחק או עלייה על מתקן רותח, מהווים סיכון לקבל כוויה מיידית. זה קורה בעיקר במגלשות ובאחיזה במעקה. חשוב לוודא שהגן מוצל ועדיף לשחק בחוץ בקיץ לפני השעה עשר בבוקר או אחרי השעה ארבע אחר הצהרים. המתקנים החדשים נבנים על פי התקנים ולכן אין חשש מכוויות.

כשהילדים נמצאים בחוץ וחשופים לקרינה ישירה של השמש, הם עלולים גם לקבל כוויות שמש ("להישרף"). לכן גם בגן הילדים וגם בגן השעשועים, מומלץ למרוח היטב אזורי גוף חשופים לשמש בקרם הגנה בעל דרגת הגנה גבוהה מאוד ולחדש את המריחה כל שעתיים אם ממשיכים לשהות בחוץ.

ציוד לגני ילדים

כדי להפחית סיכונים לפציעות נפוצות בגן, חשוב מאוד לרכוש ציוד לגני ילדים רק מחברות מורשות שמוכרות ציוד בטיחותי, בעל תו תקן של מכון התקנים להבטחת איכות ובטיחות. זה נכון גם עבור מתקנים המיוצרים בארץ וגם לגבי מתקנים המיובאים מחו"ל. המתקנים צריכים להיות מותאמים לגילאי הילדים בגן, מבחינת גובה ומשקל.

שתפו:

מאמרים אחרונים